До Вашої уваги пропонується огляд найцікавіших новин у світі телекомунікацій за минулий тиждень 9 — 12 березня 2021 року.
Індія готується до запуску 5G, а перші мережі п'ятого покоління в країні можуть з'явиться вже до кінця 2021 року. Як повідомили в Міністерстві зв'язку, електроніки та інформаційних технологій Індії, спочатку 5G-мережа буде розгорнута локально, в окремих областях, «де попит виправдовує капіталовкладення». Мережу п'ятого покоління планують впроваджувати на основі технологій 4G, однаково поширюючи обидві технології на початкових етапах. Передбачається, що мережа 5G буде мати у своєму розпорядженні різні додатки на базі розширеного мобільного широкосмугового зв'язку (EMBB).
За лютий 2021 року українські мобільні оператори підключили до високошвидкісного мобільного інтернету 4G 1 789 населених пунктів. Мінціфри повідомляє, що в минулому місяці у 460 містах і селах, де проживають близько 126,6 тисяч українців, 4G з'явився вперше. Зараз 4G є в 22 600 населених пунтках по всій Україні. Завдяки реалізації проекту LTE900, який стартував в липні 2020 року, понад 7,7 млн українців, які проживають у 12 900 населених пунктів, отримали 4G.
У четвертому кварталі 2020 року продажі обладнання, призначеного для розгортання бездротових локальних мереж (WLAN), збільшилися на 17,9% в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року, а за підсумками всього 2020-го зростання досягло 10,3%. Експерти не уточнили виручку на всьому ринку і лише назвали її в корпоративному сегменті - $1,86 млрд в жовтні-грудні 2020 року, що на 10,3% більше ныж показник річної давності. За весь минулий рік доходи склали $6,35 млрд, збільшившись на 1,9% щодо 2019 року. Корпоративний сегмент знаходиться на підйомі почасти завдяки стабільному попиту на оновлення мережевих інфраструктур, проектам цифрової трансформації і введенню нового стандарту бездротового зв'язку Wi-Fi 6 (802.11ax).
Ринок пристроїв розширеної реальності (Extended Reality, XR), який включає в себе шоломи та гарнітури віртуальної і доповненої реальності (VR/AR), у 2020 році показав спад на 9%. Однак спад показників виявився не таким сильним, як очікувалося. Цей ринок завершив рік з більш високими результатами, ніж прогнозувалося, багато в чому завдяки сильному попиту на VR-систему Oculus Quest 2 у передноворічний сезон. Ця модель допомогла компанії Oculus зайняти більше половини (53%) світового ринку XR-пристроїв за підсумками 2020 року проти 44% роком раніше. До трійки лідерів також увійшли Sony (11,9%) і HTC (5,7%).