У першому кварталі 2021 року світові поставки ноутбуків виросли на 81% в річному численні і досягли 68,2 млн штук, повідомляють аналітики Strategy Analytics. Основним фактором, який забезпечив вражаючу висхідну динаміку став дистанційний або гібридний режим роботи і онлайн-навчання, які все ще зберігаються в світі через пандемію.
Найбільшим постачальником ноутбуків в січні-березні була компанія Lenovo, яка загалом відвантажила 16,3 млн лептопів, що відповідає ринковій частці у 23,9%. У порівнянні з минулорічними цифрами поставки у Lenovo зросли на 84%.
На другому місці HP Inc., чиї поставки збільшилися на 91%, до 15,4 млн штук. Ринкову частку HP аналітики оцінили в 22,6%.
Внесок Dell у загальносвітові відвантаження лептопів склали 14,6% або 10 млн пристроїв в штучному вираженні, що на 37% більше її результату річної давності.
Далі в рейтингу розташувалвся Apple з пайовим показником 8,4% і поставками в обсязі 5,7 млн ноутбуків (+94%). Замкнула п'ятірку провідних виробників лептопів тайванська компанія Acer. На її частку прийшлося 4,9 млн ноутбуків (+94%) або 7,2% від загальносвітового обсягу.
Поряд з попитом, викликаним широким впровадженням дистанційних технологій в умовах пандемії, буму на даному ринку також сприяли оновлення парку ноутбуків в корпоративному сегменті і зростаюча популярність ігрових ноутбуків.
Серед категорій ноутбуків найбільш виражене зростання спостерігалося у хромбуків. Лептопи на базі Chrome OS домінують в освітньому секторі, а їх поставки в січні-березні збільшилися на 174% в річному численні. Всього на ринок надійшло понад 12 млн хромбуков, тоді як рік тому показник був на рівні 4,4 млн штук.
Попри стрімке поширення хромбуков, домінуючою операційною системою на ринку портативних ПК залишається Windows.