Європі потрібно вкласти 300 млрд євро в розвиток телекомунікаційної інфраструктури, якщо влада хоче розгорнути 5G-мережі у всіх 27 країнах ЄС та прискорити економічне зростання регіону за допомогою передових технологій. Про це повідомляють аналітики консалтингової компанії BCG.
Влада ЄС сподівається, що впровадження 5G допоможе Євросоюзу подолати наслідки економічного спаду, викликаного пандемією COVID-19, і зайняти лідируючі позиції в сфері Інтернету речей. Водночас європейські оператори зв'язку неохоче інвестують в будівництво 5G-мереж, які необхідні для створення роботизованих підприємств і широкого впровадження безпілотних автомобілів. Телекомунікаційні компанії нарікають на те, що витрати на впровадження 5G занадто великі, а також заявляють, що жорсткі антимонопольні правила ЄС перешкоджають злиттям, які б дозволили операторам реалізувати дорогі 5G-проекти.
"Для повномасштабного розгортання 5G в Європі необхідно 150 млрд євро, і ще стільки ж потрібно, щоб завершити модернізацію інфраструктури фіксованого зв'язку і довести швидкість до гігабітних показників", - зазначають експерти.
Ще одним розчаруванням для учасників галузі стали затримки з проведенням аукціонів з розподілу частот 5G на тлі пандемії, коли влада стала більше уваги приділяти заходам по боротьбі з інфекцією.
Аналітики називають ряд заходів, які влада і регулюючі органи могли б зробити для підтримки телекомунікаційної галузі. Один з таких кроків - впровадження нових моделей власності, що включають добровільне спільне використання інфраструктури. Така схема допомогла б забезпечити більш швидке розгортання 5G-мереж, знизити наслідки для навколишнього середовища та активізувати трансфер знань між партнерами.
Також пропонується послабити правила, щоб дозволити операторам зв'язку об'єднуватися і спільно інвестувати в розвиток 5G-мереж або виділяти будівництво телекомунікаційної інфраструктури в бізнес, окремий від надання послуг зв'язку.
Крім того, фахівці пропонують дозволити операторам монетизувати трафік, який передається їх мережами, щоб вони могли наздогнати своїх конкурентів серед ІТ-гігантів, таких як Google, Facebook, Microsoft і інші.