На світовому ринку підключених до інтернету ТВ-пристроїв (Connected TV Device, CTV) новий лідер. Вперше на верхню сходинку п'єдесталу піднялася компанія Amazon, яка випередила традиційного лідера Samsung. Успіху посприяв вихід нових моделей популярних медіаприставок Amazon Fire TV, повідомляють експерти Strategy Analytics.
За оцінками аналітиків, у жовтні-грудні 2020 року Amazon продав 13,2 млн ТВ-пристроїв з доступом в інтернет (смарт-телевізори, медіаприставки та ігрові консолі). У порівнянні з результатами попереднього року продажі у Amazon збільшилися на 36%. В результаті ринкова частка вендора досягла 12,1%. Для порівняння, показник присутності Samsung на даному ринку оцінений у 10,9%.
Samsung теж наростив реалізацію підключених ТВ-пристроїв, але прибавка виявилася відчутно скромнішою, ніж у американського конкурента. Експерти пояснюють це тим, що в IV кварталі у корейського виробника не було значущих оновлень в ТВ-асортименті. Продажі пристроїв Samsung в штучному вирахуванні збільшилися на 9%, до 11,7 млн штук, що відповідало частці в 10,9%.
Компанія Sony, яка в листопаді випустила нові ігрові консолі PlayStation 5, зберегла за собою третє місце в рейтингу. Однак сумарні продажі її пристроїв, що відносяться до категорії CTV, впали на 3% в річному численні та були в межах 9 млн штук. З огляду на це ринкова частка Sony в жовтні-грудні склала 8,2%.
Також аналітики підрахували, що в IV кварталі світові продажі смарт-телевізорів, медіаприставок та ігрових консолей всіх брендів сумарно виросли на 9% і перевищили 109 млн штук. Це рекордний результат для ринку, хоча він трохи нижче прогнозу, який передбачав квартальні продажі CTV-пристроїв на рівні 111 млн одиниць.
Загалом за 2020 рік по всьому світу було реалізовано 305,3 млн ТВ-пристроїв з доступом в інтернет. У порівнянні з 2019 роком показник зріс на 7,6%. Найбільшою категорією на ринку CTV залишилися смарт-телевізори. Річний обсяг їх поставок оцінюється в 186 млн штук, а продажі медіаприставок - в 81 млн штук.
У сегменті смарт-телевізорів особливо вражаючих успіхів домоглася китайська компанія TCL. Вона стала другою за продажем цих пристроїв, поступившись тільки лідеру Samsung, але випередивши LG.
У категорії медіаприставок лідирують Amazon і Roku. Минулого року вони збільшили відрив від Google і Apple, а їх сумарна ринкова частка тепер перевищує 60%.