Експерти консалтингового агентства Brand Finance склали щорічний рейтинг найдорожчих світових брендів. У лідируючій трійці без змін: Amazon, Apple та Google.
У 2019 роцi вартість бренду Amazon склала $187,9 млрд, що на 25% більше, ніж роком раніше. Фінансовий показник Apple за цей час зріс на 5%, до $153,6 млрд. На третій позиції - інтернет-гігант Google, чий бренд оцінено в $142,8 млрд (+18,1% до 2018 року).
З шостої на четверту сходинку в списку найдорожчих в світі брендів піднялася компанія Microsoft - її торгова марка подорожчала на 47,4%, до $119,6 млрд. Таким чином, перші чотири позиції рейтингу Brand Finance зайняли американські компанії.
Серед компаній не з США вище всіх розмістився Samsung Electronics, в активі якого п'яте місце й оцінка бренду в $91,3 млрд, що на 1,1% гірше минулорiчного результату.
Слідом розташувалися телеком-гігант AT&T ($87 млрд) і Facebook ($83 млрд). Найбільший китайський банк Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) за рік піднявся з десятого місця на восьме з оцінкою бренду в $79,8 млрд. До топ-10 також потрапили Verizon ($71,2 млрд) і China Construction Bank ($69,7 млрд).
Сумарна вартість всіх брендів, які увійшли до рейтингу, вимірюється $6,9 трлн. Частка технологічних компаній тут склала 23,7%, банків - 13,6%, телекомунікаційних компаній - 9%, автовиробників - 6,6%.
Відзначимо, що аналітики обчислюють вартість бренду використовуючи складну методологію, що визначає суму, яку та чи інша компанія може погодитися виплатити за ліцензування свого бренду якби вона не володіла їм. Також враховуються фінансове становище компанії, лояльність споживачів до її бренду, конкурентоспроможність, доходи, прогнози аналітиків, стабільність та інші категорії.