У 2021 році світові витрати на технологічні сервіси та бізнес-послуги (бізнес-консалтинг і аутсорсинг основних бізнес-процесів) збільшаться на 3,5% в порівнянні з 2020-м і досягнуть $1,1 трлн, прогнозують аналітики компанії IDC.
Обсяг цього ринку продовжить рости в 2023-2024 рр. з позитивною динамікою на рівні 3,8-4%. Аналітики відзначають, що основним драйвером позитивних прогнозів став більш високий попит на IT- і бізнес-послуги в кількох регіонах за межами США, особливо там, де реалізуються великі державні програми і проекти цифровізації (наприклад, в Європі та Азіатсько-Тихоокеанському регіоні).
За прогнозами, витрати на IT- і бізнес-сервіси в Північній і Південній Америці в 2021 році збільшаться на 2,4%, в США, зокрема, - на 2,3%. У Центральній і Східній Європі (ЦСЄ) обсяг ринку підвищиться на 9% і повернеться до допандемійного рівня. Цьому сприяє швидке відновлення російського ринку технологічних сервісів і бізнес-послуг, а також відносно невеликий обсяг ринку ЦСЄ загалом, що залишає великий потенціал для подальшого зростання.
"Потреба у цифровій трансформації і демографічний тиск на (необхідний) кадровий потенціал, на які згубно вплинула пандемія, проблеми в глобальному ланцюжку поставок і втрати грошово-кредитної політики, створили відмінний поштовх для корпоративних клієнтів. Тому наші довгострокові перспективи зростання ринку ІТ та бізнес-послуг залишаються оптимістичними. Крім того, ми бачимо, що великі постачальники послуг також роблять великі ставки на виробничий і продуктовий сегменти", - говорить аналітик IDC Сяо-Фей Чжан.
У дослідженні наголошується, що більшість постачальників технологічних сервісів і бізнес-послуг допомогли клієнтам вести віддалену роботу без серйозних наслідків для бізнесу. Оскільки більшість учасників очікують збереження віддаленої роботи, продуктивність і потенційне вигоряння працівників залишаються головною проблемою і приводом для занепокоєння керівників.
Водночас аналітики вказують, що викликані пандемією проблеми створюють колосальні бізнес-можливості для ІКТ-вендорів. Вони, зокрема, пов'язані з розвитком нових цифрових платформ, безконтактних платежів і технологій роботи з великими даними (Big Data), які дозволяють поліпшувати державні операції.