У 2020 році обсяг світового ринку обладнання та сервісів для телекомунікаційної інфраструктури скоротився, незважаючи на велику кількість проектів по розгортанню 5G-мереж по всьому світу. Спад пов'язаний з економічними наслідками пандемії, йдеться в дослідженні MTN Consulting.
За словами експертів, негативну динаміку пом'якшили інвестиції операторів зв'язку і сплеск попиту на хмарні рішення, а також робота телеком-компаній з пошуку нових джерел доходів і запуску мобільних мереж нового покоління.
Продажі апаратури і сервісів для телекомунікаційної інфраструктури в глобальному масштабі за підсумками 2020 року сягнули $216,4 млрд, що на 0,6% менше, ніж роком раніше. У четвертому кварталі мало місце 4-відсоткове зростання (до $61,2 млрд) завдяки повсюдним витратам операторів на розвиток 5G-мереж.
У трійці найбільших в світі виробників рішень для телекомунікаційних мереж залишилися компанії Huawei, Ericsson і Nokia. Слідом розташувалися ZTE, China Comservice і Cisco. Найбільший приріст ринкової частки стався у ZTE, Intel, NEC і Dell Technologies/VMWare, а найгірше в цьому відношенні справи йшли у Samsung, Nokia, China Comservice і декількох вендорів, орієнтованих на роботу з оптоволокном.
Спад Samsung багато в чому пов'язаний із закінченням будівництва 5G-мереж в Південній Кореї. Водночас компанія недавно уклала кілька подібних контрактів в інших країнах, зокрема в Японії, США і Канаді.
У дослідженні говориться, що капітальні витрати телекомунікаційних операторів в 2020 році скоротилися приблизно на 2% в порівнянні з 2019-м і склали $293,4 млрд. Капвитрати збільшилися в Китаї, в той час як багато операторів в країнах Європи, Північної і Південної Америки скоротили такі вкладення.
Без урахування нарахувань зносу та амортизаційних відрахувань сукупні операційні витрати операторів в 2020 році впали на 3,6%, до $1,17 млрд. Однак більша частина цього зниження припала на продажі і маркетинг, а також загальні та адміністративні витрати, оскільки оператори зв'язку пристосовувалися до тенденції віддаленої роботи і прискорили перенесення процесів продажів і підтримки на цифрові платформи.