До Вашої уваги пропонується огляд найцікавіших новин світу телекомунікацій за минулий тиждень 12 - 16 лютого 2018 року.
Соціальна мережа Twitter вперше в своїй історії отримала квартальний прибуток. Це вдалося завдяки рішучому скороченню витрат, починаючи з жовтня 2017 року, і хорошій віддачі від відеореклами. Так, в жовтні-грудні 2017 року чистий прибуток Twitter склав $91,1 млн, тоді як за аналогічний період 2016-го було зафіксовано $167 млн збитків. Виручка Twitter підвищилася на 2% в річному численні, до $731,6 млн, при цьому аналітики очікували $686,1 млн. Рекламні доходи сервісу зросли на 7%, до $644 млн. Основна виручка від реклами припадає на відеоконтент. Також в компанії вказують, що середня кількість активних користувачів (активність аккаунту не рідше разу на місяць) Twitter залишилася на рівні трьох попередніх місяців - 330 млн осіб, тоді як експерти прогнозували зростання до 332 млн користувачів. У Twitter пояснили, що на цей показник вплинуло розчищення підроблених аккаунтів і зміни в базовому веб-браузері Apple Safari, які знизили число користувачів на 2 млн. У річному обчисленні аудиторія соцмережі збільшилася на 4%.
За підсумками 2017 року світові поставки смартфонів зросли на 3,1%, до 1,44 млрд штук, повідомляють аналітики компанії IHS Markit, при цьому вказуючи на спад в фінальному кварталі, коли поставки скоротилися на 4,5% в річному численні. У четвертому кварталі 2017 року Apple став лідером ринку смартфонів. Незважаючи на те, що компанія випустила 77,3 млн iPhone, що на 1,2% менше рівня річної давності, вона забезпечила 20% від сукупного обсягу пристроїв, що надійшли на ринок. Samsung, що відвантажив найбільше смартфонів за підсумками 2017 року, в кінці року поступився Apple, поставивши 74,3 млн гаджетів, що на 2% менше, ніж роком раніше. В результаті ринкова частка Samsung знизилася з 23% до 19%. Третім за величиною виробником смартфонів залишається китайський Huawei, якому також не вдалося уникнути квартального спаду. Компанія поставила 41 млн пристроїв, скоротивши обсяг на 8,6%, з урахуванням чого ринкова частка Huawei склала близько 11%.
У 2018 році 2,38 мільярда осіб перегляне в потоковому режимі або завантажить відеоконтент, використовуючи найрізноманітніші пристрої. Мобільні телефони є «воротами в iнтернет» для користувачів на багатьох ринках - саме тому вони стали основними пристроями для перегляду відео. За прогнозами, більш ніж три чверті (78.4%) всіх глядачів цифрового відео використовуватимуть свої мобільні телефони для перегляду потокового відеоконтенту. В цілому в 2018 році відео через мобільні телефони буде дивитися майже чверть населення планети - практично в два рази більше ніж в чотири роки тому. Також в 2018 році число тих, хто хоча б один раз на місяць буде дивитися відео на платформі YouTube, досягне 1,58 мільярда осіб, що майже на 9.2% вище, ніж роком раніше.
З 1 лютого 2018 року Київська міська державна адміністрація (КМДА) розірвала угоду з компанією Mosquito Mobile, яка в 2014 році виграла тендер на будівництво мережі Wi-Fi в столичному метрополітені. «Відповідно до рішення 19 грудня 2017 року постійно діючої конкурсної комісії по залученню інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури Києва ... з 1 лютого 2018 року фактично припинено інвестиційний договір від 2 грудня 2014 року "Про будівництво Wi-Fi-мережі в Київському метрополітені"...» - йдеться в оголошенні КМДА в газеті Хрещатик. Однак до кінця березня 2018 року Київська держадміністрація планує оголосити новий тендер на будівництво Wi-Fi в київському метро, до якого будуть допущені міжнародні та українські компанії. Умови тендеру буде визначено пізніше.
SpaceX проведе черговий запуск Falcon 9 з двома тестовими супутниками Microsat 2a і 2b для роздачі інтернету. З 2019 по 2024 роки SpaceX виведе на орбіту 4425 супутників для роздачі інтернету. Демо-супутники стануть першим компонентом розгалуженого «сузір'я» супутників Starlink. Такі «сузір'я» розташуються на низькій навколоземній орбіті на висоті 1110-1350 км - нижче, ніж традиційні геостаціонарні супутники. Завдяки цьому затримка при передачі сигналу складе всього 25-35 мілісекунд, в той час як у більшості супутникових провайдерів цей показник становить 600 мілісекунд. Всього SpaceX обіцяє забезпечити інтернетом мільярди людей, в тому числі жителів віддалених і сільських регіонів. Система Starlink буде передавати сигнал безпосередньо на станції і термінали в будинках користувачів, а для їх роботи буде потрібно мінімум інфраструктури. При цьому швидкість з'єднання навіть в найвіддаленіших точках буде доходити до 1 Гбіт/с.