За підсумками першої половини 2021 року поставки телевізорів досягли рекордної за останні п'ять років кількості у 98,45 млн одиниць, збільшившись на 10% в порівнянні з тим же періодом минулого року. Про це повідомляють аналітики компанії TrendForce.
Попри те, що дефіцит телевізійних комплектуючих в третьому кварталі поступово слабшає, аналітики вважають, що до кінця року роздрібні ціни на телевізори будуть вище, ніж в першому півріччі. Причиною стрибка стане закупівельна вартість ТВ-панелей, що піднялася в першій половині року. Перешкоджати зниженню цін буде також очікування падіння попиту не дивлячись на традиційно піковий сезон. Цей спад призведе до того, що за підсумками всього року продажі телевізорів скоротяться на 0,9% щодо торішнього показника.
Китайські і корейські виробники зробили основний внесок у збільшення обсягів поставок телевізорів в першій половині 2021 року. Більше 20% загальносвітових продажів телевізорів великих діагоналей (понад 65 дюймів) забезпечили Samsung Electronics і LG Electronics, відвантаживши 20,7 і 14,01 млн штук відповідно.
Китайські TCL і HiSense, незважаючи на постійні проблеми з поставками компонентів, змогли знизити собівартість своєї продукції за рахунок нарощування обсягів виробництва і перегляду модельного ряду. У першому півріччі TCL і HiSense поставили телевізорів на 11,5% і 9,5% більше, ніж роком раніше. Водночас на пристрої з діагоналлю 55 дюймів і більше прийшлося 36,5% всіх поставок TCL і 40,2% поставок HiSense. Це рекордна частка телевізорів з великими екранами для цих брендів.
Єдиний вендор з п'ятірки лідерів ринку, що зафіксував скорочення продажів - Xiaomi. Компанія змогла відвантажити 5,52 млн пристроїв, тобто на 6,6% менше в порівнянні з минулим роком. Китайський бренд, який лідирує в другому кварталі на європейському ринку смартфонів, не зміг залучити споживачів до своєї телевізійної продукції, незважаючи на регулярне проведення рекламних акцій.
У другій половині 2021 року зростання поставок телевізорів будуть стримувати, з одного боку, високі ціни на ТВ-панелі, а з іншого боку, зниження попиту на тлі зняття обмежень, пов'язаних з пандемією.
За даними аналітиків, з червня 2020 року по липень 2021 року ціни на 32-дюймові матриці виросли на 167%, у той час як 32-дюймові телевізори подорожчали на 30-35%. Вартість панелей діагоналлю 55 дюймів за рік піднялася в середньому на 120%, що призвело до подорожчання телевізорів на їх базі на 20-25%. Аналітики впевнені, що в другому півріччі на продаж телевізорів не вплинуть навіть знижки в піковий сезон.