Китайський виробник смартфонів, телекомунікаційного та IT-обладнання Huawei завершив перше півріччя 2021 року із рекордним падінням виручки. На зниження показників досі впливають санкції з боку США.
У січні-червні 2021 року продажі Huawei досягли $49,5 млрд, що на 29,4% менше в порівнянні з аналогічним періодом 2020-го. Виручка підрозділу споживчих продуктів за цей же час скоротилася на 47%, до $18,5 млрд. Обсяг телекомунікаційного бізнесу впав на 14,2%, до $21,2 млрд, а на ринку корпоративних рішень (до них відносяться технології для розумних міст, фінансового, енергетичного і освітнього секторів) зареєстровано зростання на 18,2% (до $6,6 млрд). У першому півріччі рентабельність за чистим прибутком у компанії виросла до 9,8% з 9,2% роком раніше.
Доходи компанії знижуються третій квартал поспіль, водночас темпи падіння прискорилися в порівнянні з 16,5% в першій чверті 2021 року і 11,2% - в жовтні-грудні 2020-го.
Голова правління Huawei Ерік Сюй визнав вплив американських санкцій на діяльність компанії.
"Ми визначили стратегічні цілі на наступні п'ять років. Наше завдання - вижити, і щоб це було на стійкій основі", - заявив Сюй.
Разом з тим, попри скорочення виручки в споживчому сегменті, обумовлене "зовнішніми факторами", компанія розраховує на подальший неухильне зростання доходів двох інших підрозділів.
Нагадаємо, що США додали Huawei до свого торгового чорного списку в 2019 році, пославшись на міркування національної безпеки. З тих пір все більш жорсткі заходи поступово відрізали компанію від глобального ланцюжка поставок, оскільки її постачальники, які використовують будь-яку американську технологію, повинні отримувати схвалення США.
За даними Huawei, в першій половині 2021 року року операторський бізнес за межами Китаю стабільно зростав. Однак в Китаї, найбільшому ринку для компанії, сповільнилося розгортання мережі 5G. Це повинно змінитися в наступні півроку, розраховують в Huawei.