У 2021 році обсяг світового ринку штучного інтелекту (ШІ), який об'єднує ШІ-обладнання, програмне забезпечення та сервіси, досягне $341,8 млрд, збільшившись на 15,2% в порівнянні з 2020-м, повідомляють аналітики IDC.
За прогнозами експертів, в 2022 році світові витрати на ШІ-рішення виростуть на 18,8%, а до 2024-го вони перевищать $500 млрд. Причому близько 88% витрат на цьому ринку буде зосереджено на ПЗ, але продажі обладнання будуть рости швидше за все. Однак уже в 2023 році найбільш швидкозростаючою категорією стануть ШІ-сервіси.
Сегмент сервісів штучного інтелекту в 2020 році досяг обсягу в $19,4 млрд. На поточний рік прогнозується зростання на 19,3%, а середньорічний темп зростання в наступні п'ять років прогнозується на рівні 21%. Аналітики виділяють в цій категорії два сегменти: IT-сервіси та бізнес-сервіси. Перший з них значно більший за другий і зараз на нього припадає майже 80% всіх доходів в категорії сервісів. Водночас щодо зростання обидва сегмента схожі. Для них обох прогнозується п'ятирічний середньорічний темп зростання 21%. Загалом очікується, що до 2025 року ринок ШІ-сервісів досягне $50 млрд.
Також аналітики вказують, що фінансовий сектор залишається найбільшим споживачем на ринку ШІ, впроваджуючи технології аналізу і розслідування шахрайства, а також автоматизованого аналізу і запобігання загрозам. Інвестиції у створення цифрових помічників росли найшвидшими темпами в міру того, як компанії застосовували можливості штучного інтелекту в процесах обслуговування клієнтів і для автоматизації внутрішніх та зовнішніх рутинних операцій.
Сектор виробництва як дискретного, так і безперервного, застосовує елементи ШІ для автоматизованого профілактичного обслуговування та управління якістю часто в проектах, пов'язаних з використанням технологій Інтернету речей. Застосування алгоритмів машинного навчання для оптимізації ланцюжка поставок поки не привернуло великих інвестицій, але в прогнозований період до 2024 року ці витрати будуть зростати в середньому втроє швидше, ніж ринок загалом.
Обслуговування клієнтів, планування попиту і рекомендації в процесі продажів для онлайн-покупців стали чинниками, які стимулюють витрати організацій роздрібної та оптової торгівлі на штучний інтелект. Компанії роздрібної торгівлі інвестують в такі сценарії його застосування, як чат-боти, оптимізація цін і цифрові рекомендації товарів, з метою підвищення залучення клієнтів і забезпечення доходів в цифрових каналах продажів.