Китай прискорює інвестування в перспективні технології нового покоління. Завдяки цьому країна має хороші можливості для того, щоб стати лідером на ринку Інтернету речей (IoT), який активно розвивається, прогнозують в аналітичній компанії GlobalData.
Аналітики вказують, що з точки зору інновацій в сфері IoT Китай випереджає багато розвинених країн. Цей висновок підтверджують дані, згідно з якими на Китай в 2020 році прийшлося 69% заявок на реєстрацію патентів, що описують розробки Інтернету речей.
"Розв'язана торгова війна викликає серйозне занепокоєння у компаній, що займаються напівпровідниками, промисловими роботами та обладнанням, комп'ютерними накопичувачами, електричними компонентами, системами обробки зображень і мережевим обладнанням. Це впливає на IoT-компанії з точки зору ланцюжка поставок і на всю екосистему Інтернету речей в цілому з точки зору інновацій, досліджень і розробок", - говорить директор служби тематичних досліджень GlobalData Девід Джордж.
У найближчі два-три роки Китай стане ключовим гравцем в області напівпровідникових технологій, які вважаються одним з головних каталізаторів розвитку Інтернету речей.
"Ринок IoT, що трансформується в ринок AIoT, буде величезним в Китаї з точки зору кількості пристроїв, на яких будуть встановлені вбудовані мікросхеми. Між тим, поява відкритої архітектури RISC-V відкриває перед китайськими напівпровідниковими компаніями широкі можливості по перетворенню їх на ключових гравців ринку Інтернету речей", - вказують аналітики.
Китай поставив за мету стати на 70% самодостатнім у виробництві напівпровідників в наступні 10 років. У 2020 році була оголошена п'ятирічна державна програма вартістю $1,4 трлн для підтримки досліджень і розробок у ключових технологіях, зокрема напівпровідники, штучний інтелект, робототехніку, 5G- і 6G-мережі, хмарні обчислення, суперкомп'ютери і квантові обчислення.
За прогнозами, витрати на IoT-рішення в Піднебесній в 2024 році досягнуть приблизно $300 млрд, а середньорічні темпи зростання цього ринку складуть близько 13%.
Очікується, що в 2024 році на Китай прийдеться 26,7% обсягу світового ринку Інтернету речей. Слідом розташуються США (23,8%) і Західна Європа (23,5%).