У першому кварталі 2021 року виручка на світовому ринку смартфонів зросла на 37% і перевищила $100 млрд, повідомляють Strategy Analytics. Серед чинників, які забезпечили висхідну динаміку, аналітики назвали тривалий "суперцикл" оновлень iPhone 12, брак і подорожчання компонентів, більш швидке, ніж очікувалося, впровадження 5G і консолідацію в галузі.
Apple і Samsung залишаються безперечними лідерами з точки зору доходів від продажу смартфонів. За оцінками аналітиків, в січні-березні їх внесок у виручку склав 46% і 19% відповідно.
Фахівці відзначають високу конкуренцію серед брендів, що йдуть за лідерами. Компанія Vivo в січні-березні випередила Huawei за виручкою і вперше піднялася в рейтингу на третє місце. На частку Vivo прийшлося 8% від загальноринкового показника проти 5% роком раніше. Слідом у топ-5 розташувалися бренди Oppo і Xiaomi, кожен з яких забрав по 7% виручки в галузі. На частку Huawei в цей раз прийшлося лише 3% доходів.
Примітно, що чверть всього обороту на ринку смартфонів забезпечують пристрої класу "супер-преміум" вартістю понад $900. Домінують у цій надзвичайно прибутковій категорії Apple і Samsung. Vivo вдалося стати брендом номер один в сегменті пристроїв з ціною від $400 до $499, а Oppo лідирувала в ціновій категорії $191-299. У сегменті бюджетних пристроїв, ціна яких варіюється від $36 до $99, перше місце дісталося Transsion.
Категорія "супер-преміум", яка знаходиться майже під повним контролем флагманських пристроїв Apple і Samsung, забезпечує великі переваги для репутації бренду, однак з точки зору обсягів поставок вона досить мала - в I кварталі 2021 року відвантаження таких пристроїв були в межах 25 млн штук. Можливості для зміцнення інших претендентів у цьому напрямку обмежені, оскільки крім висококонкурентних продуктів для цього потрібні величезні інвестиції протягом декількох десятиліть і сотні мільйонів лояльних клієнтів.
З огляду на це фахівці очікують, що боротьба за зміцнення позицій між Xiaomi, Oppo, Vivo та іншими брендами розгорнеться в сегменті пристроїв середньої і високої категорії, до якої відносяться майже половина всіх смартфонів, що надходять на світовий ринок. До того, як у справу втрутилася політика, Huawei на своєму прикладі наочно показала, що потрібно робити для посилення бренду. Формула довгострокового успіху включає в себе випуск флагманських пристроїв з висококласними функціями і характеристиками, спонсорство, просування бренду за допомогою бренд-амбасадорів і технологічних партнерів.