Згідно зі звітом компанії Sandvine, вперше більше половини (56%) глобального інтернет-трафіку так чи інакше замкнулися на шести IT-гігантах: Google, Facebook, Netflix, Amazon, Microsoft та Apple. І за прогнозами, тенденція до зростання їхньої частки продовжить посилюватися.
Настання нової епохи, де для суспільства будуть розкриті всі переваги 5G, хмар, IoT, ШІ, (AR/VR), цифрових двійників та метавсесвітів значною мірою залежить від спільної роботи технологічних та телеком-компаній. Однак стрімке зростання трафіку і різниця в бізнес-моделях цих компаній загострюють суперечності між ними, що часом переходять у судові розгляди, як це вже сталося з Netflix і провайдером телекомунікаційних послуг (CSP) з Південної Кореї.
Очікується, що CSP будуть змушені перейти на нові бізнес-моделі, що дозволяють підвищити окупність значних інвестицій у розширення пропускної спроможності мереж, випробування та введення в експлуатацію обладнання 5G, придбання ліцензій, планування, розгортання та підтримку всієї інфраструктури на належному рівні. З іншого боку, технологічні гіганти самі не лише вкладають чималі гроші у будівництво оптоволоконних мереж, а й інвестують у IoT, 5G та нові технології зв'язку.
Комісар Федеральної комісії зв'язку (FCC) Брендан Кар вважає, що великі технологічні компанії повинні будуть робити виплати до фонду універсального обслуговування (USF) для сприяння загальному доступу до телекомунікаційних послуг у США. В даний час це фінансове навантаження лежить на самих телеком-компаніях.