У 2021 році світовий продаж пристроїв доповненої та віртуальної реальності (augmented reality, AR/virtual reality, VR) зросте майже на 50% і досягне 11 млн штук, прогнозують аналітики CCS Insight. А вже 2025 року виробники зможуть реалізувати близько 71 млн AR та VR-пристроїв на загальну суму $22 млрд.
"Пандемія надала необхідний поштовх впровадженню [технологій] розширеної реальності, які допомогли позбавити людей від нудьги [під час самоізоляції]", - зазначила віце-президент CCS Insight Марина Койчева, вказавши, що популярності AR та VR-пристроїв сприяло не тільки їх використання для комп'ютерних ігор, а також інші варіанти застосування, пов'язані з переглядом відео, освітою, пошуком інформації, участю у віртуальних заходах та спілкуванням.
Варто зазначити, що термін "розширена реальність" (XR, extended reality) аналітики використовують для узагальненої назви AR та VR-технологій.
Все більшу цыкавість до AR та VR виявляють підприємства та організації: під час пандемії вони стали користуватися такими рішеннями для дистанційної допомоги, організації спільної роботи працівників та навчання.
На думку аналітиків, у 2021 році на частку підприємств прийдеться 18% від сумарного обсягу продажів AR та VR-пристроїв у штуках, а у 2025 році компанії по всьому світу придбають вже понад 13 млн таких гаджетів.
Раніше своєю оцінкою щодо ринку пристроїв доповненої та віртуальної реальності поділилися аналітики TrendForce. За їх розрахунками, у поточному році виробники в сумі випустять понад 9,5 млн AR та VR-гаджетів, а у 2022-му показник зросте більш ніж на чверть і перевищить 12 млн одиниць. Лідерами серед брендів на споживчому та комерційному напрямках будуть Oculus та Microsoft.