До червня 2021 року 5G-мережі запустили 147 операторів по всьому світу, водночас лише у 14% з них (у 21 оператора) частка користувачів, які перейшли на 5G, у спільній абонентській базі досягла 10%. Про це йдеться у дослідженні компанії Omdia.
Аналітики вказують, що рівень 10% – важливе досягнення, оскільки саме з цього моменту мобільні оператори починають відчувати позитивний вплив від впровадження нового стандарту на свої доходи.
Дані з Південної Кореї, провідного ринку 5G-зв'язку, показують явне зростання доходів у місцевих операторів, які запустили мережі п'ятого покоління, як тільки показник проникнення технології у них перевищив 10% рік тому.
У Китаї число 5G-абонентів у першій половині 2021 року майже подвоїлося і в червні досягло 318 млн, що відповідає 11% від загальної кількості мобільних підключень. Також виручка від послуг мобільного зв'язку піднялася на 4,7% та 3,7% у річному обчисленні у першому та другому кварталах. Такого приросту не реєструвалося з початку 2018 року.
У другому кварталі 2021 року китайські, корейські, японські та американські оператори зайняли понад 93% на світовому ринку 5G-зв'язку. З більш ніж 400 млн контрактів у світі 82% припадає на Азію, з яких 87% - на Китай. Серед ринків за межами Азії, де проникнення 5G перевищило 5%, аналітики перерахували США, Фінляндію та Ірландію.
За прогнозами Omdia, на ринках очікується зростання ARPU (середнього доходу користувача) в середньому на 5% протягом двох років після запуску 5G. Проте фахівці зазначають, що прямої залежності немає, оскільки на ринки впливають інші чинники, такі як макроекономічна динаміка, відновлення після пандемії, місцева конкуренція та регулювання.
На розвинених ринках зростання у відсотковому вираженні буде менш вираженим, ніж в інших регіонах, оскільки підйом, пов'язаний з впровадженням цифрових сервісів на ринках, що розвиваються і формуються, перевершить позитивний ефект від 5G. Так, якщо впровадження 5G здатне забезпечити 10% збільшення ARPU, то перехід користувача на смартфон в Африці може призвести до дворазового зростання витрат на мобільний зв'язок.