У третьому кварталі 2020 року на світовому ринку хмарних сервісів уніфікованих комунікацій (Unified Communications as a Service, UCaaS) відзначено активне зростання: продажі таких рішень збільшилися на 30%, причому темпи зростання стають все більше вже чотири квартали поспіль. Про це повідомляють аналітики компанії Synergy Research Group.
До сервісів UCaaS відносяться віртуальні АТС і UC-додатки, в яких реалізовані відеоконференцзв'язок, технології для спільної роботи та інше. Загальна кількість користувачів таких сервісів до кінця вересня 2020 року досягла 14 млн, що вдвічі перевершує показник початку 2018 року.
Ринок демонструє стрімке зростання в усіх регіонах, проте лідерство, як і раніше, за США - там проживають понад три чверті всіх користувачів UcaaS у світі. У більшості інших країн розвиток ринку UcaaS ще тільки починається.
Серед компаній безперечним лідером ринку залишається RingCentral, випереджаючи за ринковою часткою свого найближчого переслідувача - компанію Mitel - більш ніж в два рази. Домінування RingCentral аналітики пов'язують із сильними позиціями компанії в декількох сегментах послуг і групах клієнтів. Наприклад, компанія займає перше місце за продажем UCaaS для малого і середнього бізнесу, а також разом з Fuze лідирує в сегменті великих корпоративних клієнтів.
У третьому кварталі 2020 року на лідируючу трійку, що включає RingCentral, Mitel і 8x8, прийшлося близько половини ринку UCaaS у грошовому вираженні. Водночас високі темпи зростання Microsoft і вихід на ринок Zoom стали основними каталізаторами підйому глобальних доходів від продажів хмарних сервісів уніфікованих комунікацій.
За останні три квартали ринкова частка Microsoft збільшилася майже на п'ять відсоткових пунктів, в той час як Zoom швидко захопила 2% ринку. Корпоративний сегмент росте швидше, ніж сегменти середнього і малого бізнесу, і Zoom тепер міцно закріпилася в першому, отримавши частку майже в 10%.
"Протягом двох останніх кварталів ми бачили загальну для хмарних ринків тенденцію, при якій пандемія сприяла підвищенню і без того високих темпів зростання. UCaaS слідувала аналогічному тренду: динаміка тут в третьому кварталі виявилася на п'ять процентних пунктів вище, ніж ми бачили на початку 2020 року. Це допомогло Zoom раптово і впевнено вийти на ринок UCaaS після свого великого успіху з сервісом відеоконференцзв'язку. Сильніше, ніж очікувалося, зростання ринку відкрило можливості для інших вендорів, причому Microsoft є найбільш яскравим прикладом компанії, що нарощує частку", - говорить засновник і провідний аналітик Synergy Research Group Джеремі Дюк.