Пандемія коронавіруса обмежує фізичну взаємодію людей і стимулює дистанційні контакти, зокрема у віртуальному просторі. Швидше за все, така тенденція збережеться ще на багато років, вважають аналітики IDTechEx.
За прогнозами аналітиків, обсяг світового ринку технологій доповненої (AR), віртуальної (VR) і змішаної (MR) реальності перевищить $30 млрд. Цей ринок вплине на багато інших галузей і, зокрема, сприятиме розвитку інновацій в області носимої електроніки.
Експерти відзначають, що за останні два десятиліття стався сильний технологічний розвиток продуктів AR/VR/MR. На початку 90-х було випущено кілька гарнітур, які дозволяли дивитися відео зі сторонніх пристроїв. Потім, в наступному десятилітті, з'явилися гаджети, на зразок Google Glass Explorer. Це захопило уяву багатьох людей, а Google Glass став один з перших продуктів доповненої реальності, доступних споживачам. Хоча Google не став робити цей продукт масовим, він поклав початок розробці великої кількості схожих рішень.
Зараз на ринку представлено чимало пристроїв, що занурюють користувачів у віртуальну і доповнену реальність. Так, в 2019 році Magic Leap випустила свій перший продукт після багатьох років залучення фінансування, а компанія Oculus випустила VR-гарнітуру, яку не потрібно підключати до комп'ютера.
У 2020 році світові витрати на VR-контент могли перевищити $1 млрд. Такий прогноз озвучували аналітики Omdia. Їх колеги з IDC, в свою чергу, очікують, що обсяг світового ринку обладнання, програмного забезпечення і сервісів для віртуальної і доповненої реальності в 2024 року збільшиться до $72,8 млрд із $12 млрд у 2020-му. Середньорічні темпи зростання (CAGR) цього ринку складуть 54%.
Навчання залишається провідним варіантом використання доповненої і віртуальної реальності, оскільки компанії продовжують приділяти підвищену увагу проектам зі збору та передачі знань. Очікується, що в 2024 році глобальні витрати на AR/VR-рішення для навчальних цілей складуть $4,1 млрд.
Крім того, технології AR/VR зараз важливі для взаємодії людей і заміни фізичних місць роботи: наприклад, такі системи застосовуються для онлайн-демонстрацій будинків, демонстрації товарів тощо. Очікується, що продажі пристроїв, послуг і ПЗ для використання віртуальної і доповненої реальності в ритейлі за підсумками 2024 року складуть $2,7 млрд, а в сегменті технологій для промислових підприємств буде зареєстровано зростання до $4,1 млрд.