За підсумками 2020 року обсяг світового ринку телекомунікаційних послуг, включаючи платне ТБ, досяг $1,53 трлн, що приблизно відповідає показнику попереднього року, повідомляють аналітики International Data Corporation (IDC).
У 2019 році на ринку мало місце невелике зростання - на 0,8%. У 2020 році сильно вплинула пандемія коронавіруса, через яку в першому півріччі істотно скоротилися витрати користувачів і абонентські бази операторів. Спад відбувся через обмеження, що вводяться владою країн для боротьби з поширенням інфекції, а також через загальний песимізм і занепокоєння, які змушували людей витрачати менше грошей на несуттєві продукти і послуги.
У другій половині 2020 року попит в телекомі відновився, чому сприяли заходи підтримки економіки і вакцинація населення. Загальний оптимізм допоміг глобальним і регіональним ринкам компенсувати збитки, зафіксовані у першому півріччі, і наблизитися до результатів 2019 року.
Також пандемія різко змінила тенденції, які довгий час визначали ситуацію на телекомунікаційному ринку. Послуги фіксованого зв'язку раптово стали для споживачів найбільш важливим засобом підключення до інтернету, оскільки вони допомагали їм працювати, вчитися і розважатися в домашніх умовах.
Динаміка зростання витрат на послуги фіксованого зв'язку в B2B-сегменті, навпаки, істотно погіршилася, але операторів зв'язку врятували довгострокові контракти з компаніями. Ще один тренд в умовах пандемії - бізнес став частіше відмовлятися від традиційної телефонії. Багато компаній, що представляють малий бізнес, закрилися, а більшість підприємств, що залишилися урізали витрати на такі послуги.
На ринку мобільного зв'язку в 2020 році також спостерігалося зниження витрат багато в чому через уповільнення продовження контрактів, скорочення витрат поза пакетними тарифами і різке падіння доходів операторів від роумінгу.
Найбільшим регіональним ринком телекомунікаційних послуг залишилися країни Північної і Південної Америки, де обсяг витрат на такі сервіси за підсумками 2020 року склав $583 млрд, що на 0,7% більше, ніж роком раніше. В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні витрати компаній і споживачів на послуги зв'язку залишилися незмінними ($482 млрд), а в регіоні EMEA (Європа, Близький Схід, Африка) вони зменшилися на 0,8% (до $467 млрд).