За підсумками 2020 року світові витрати на технологічні сервіси та бізнес-послуги (бізнес-консалтинг і аутсорсинг основних бізнес-процесів) скоротилися на 1,16%, але залишилися вищими за $1 трлн, як і роком раніше. Водночас спад виявився не такий сильний, як очікувалося раніше, повідомляють аналітики компанії IDC.
У 2021 році світовий ринок IT- і бізнес-послуг відновиться і продемонструє зростання на 4%. Приблизно така ж динаміка очікується і в 2022 році.
Відновлення ринку будуть стимулювати поліпшення економічних перспектив, зростаюча впевненість бізнесу і поява нової нормальності, при якій компанії стануть практикувати більш довгострокові інвестиції в технологічні та бізнес-послуги.
Очікується, що витрати на такі послуги в Північній і Південної Америці у 2021 році збільшаться на 2,5%, в США, зокрема, - на 2,4%. В Європі обсяг цього ринку зріс більш ніж на 3%. Причому в Центральній і Східній Європі динаміка була вищою, хоча в абсолютному вираженні витрати на ІТ та бізнес-сервіси в цьому регіоні відчутно нижчі, ніж в Західній Європі.
Примітно, що більшість постачальників технологічних сервісів і бізнес-послуг допомогли клієнтам ввести віддалену роботу без серйозних наслідків для бізнесу. Оскільки більшість учасників очікують збереження віддаленої роботи протягом 2020 року і навіть в 2021-му, продуктивність і потенційне вигоряння працівників залишаються головною проблемою і приводом для занепокоєння керівників.
Водночас аналітики вказують, що викликані пандемією проблеми створюють колосальні бізнес-можливості для ІКТ-вендорів. Вони, зокрема, пов'язані з розвитком нових цифрових платформ, безконтактних платежів і технологій роботи з великими даними (Big Data), які дозволяють поліпшувати державні операції.