Вперше за останні роки на світовому ринку ноутбуків змінився лідер: у третьому кварталі 2020 року пальму першості у Lenovo перехопив HP Inc., повідомляють експерти Strategy Analytics.
У третьому кварталі 2020 року виробники випустили загалом 62,2 млн портативних ПК, поліпшивши показник річної давності на 34%. Факторами, які підсилили зростання ринку, стали перехід на дистанційний режим роботи та навчання і цифровизация, що відбулася на тлі пандемії коронавируса.
Разом з тим, підйом на ринку також був обмежений дефіцитом поставок комп'ютерних компонентів, через який виробники не змогли повною мірою скористатися високим попитом на свою продукцію.
Особливо затребуваними, як у споживчому, так і у бізнес-сегментах, залишаються ноутбуки під управлінням Chrome OS. Поставки хромбуков в липні-вересні 2020 року зросли на 124% в річному численні. У той же час за ноутбукам з ОС Windows і MacOS зареєстрована прибавка на 23% і 39% відповідно.
Windows-ноутбуки залишаються найбільшою категорією: їх частка в загальносвітовому обсязі відвантажень ноутбуків у минулій чверті склала 45,3 млн пристроїв або 72,8%. Пайовий показник нижче торішнього, коли він досягав 79,6% при поставках в 36,8 млн штук.
Позиції Chrome OS, навпаки, помітно зміцніли. У липні-вересні на їх частку припало 16,1% від сумарного показника або 10 млн штук в натуральному обчисленні проти 9,7% і 4,5 млн пристроїв роком раніше.
MacOS також розширила свою присутність на ринку ноутбуків. З урахуванням поставок у 6 млн пристроїв аналітики оцінили їх внесок в 9,7%. У липні-вересні 2019 року відповідні показники були на рівні 4,3 млн і 9,3%.
Також зафіксована впевнена висхідна динаміка в сегментах ігрових і ультрапортативних ноутбуків.
Найвпевненіше зростання серед п'яти провідних виробників ноутбуків показав HP, збільшивши відвантаження на 43% в річному численні. В результаті компанія вирвалася вперед з результатом 14,7 млн ноутбуків. Компанія Lenovo, прибавка у якої склала 25%, фінішувала другою з близьким показником відвантажень в 14,6 млн пристроїв.
Dell, як і раніше, залишається на третьому місці рейтингу. У минулій чверті компанія поставила 8,5 млн ноутбуків, що на 18% більше минулорічного обсягу. Apple фінішував четвертим (6 млн ноутбуків; +39%), а тайванська компанія Acer замкнула топ-5 (4,9 млн; +34%).