У 2020 році на світовому ринку пристроїв віртуальної реальності (virtual reality, VR) очікується 7-відсотковий спад на тлі наслідків пандемії коронавіруса, а вже в 2021 році почнеться впевнене відновлення показників і за підсумками року очікується двозначне зростання на рівні 46,2%. Такі прогнози озвучили аналітики компанії IDC.
За словами аналітиків, зниження на ринку було обумовлено тим, що на початковому етапі спалаху коронавіруса, виробники зіткнулися зі збоями в ланцюжку поставок, що відбилося на обсягах відвантажень VR-пристроїв. Потім, в середині року, попит сповільнився на тлі очікувань швидкого виходу нових продуктів.
У другому кварталі 2020 року падіння поставок спостерігалося в усіх трьох продуктових категоріях ринку: Standalone VR (автономні VR-гарнітури), Tethered VR (моделі з прив'язкою до комп'ютера або ігрової консолі) і Screenless Viewers (пристрої, що не мають власного екрану і використовують дисплей смартфона).
При цьому на довгостроковому прогнозі нинішній регрес не дуже позначилося. Очікується, що в період з 2020 по 2024 роки поставки гарнітур віртуальної реальності будуть в середньому зростати на 48%. Збільшення витрат на VR-технології очікується з боку як споживачів, так і підприємств.
Серед значущих тенденцій в VR-галузі аналітики називають те, що технологія стає більш зрілою і привертає ширшу аудиторію.
Також багато підприємств продовжують розширювати використання VR-технологій для таких цілей, як навчання і стажування, спільна робота, дизайн і виробництво. Вже до 2024 року більше половини пристроїв віртуальної реальності будуть поставлятися для комерційного сегмента, тоді як в 2020 році ця частка очікується в межах 38%.
Серед виробників по поставкам VR-пристроїв лідирує Facebook. У другому кварталі 2020 року на частку VR-гарнітур Oculus прийшлося понад 38% від загальносвітового обсягу відвантажень таких гаджетів. Sony на другому місці з ринковою часткою 21,9%. Також до топ-5 VR-брендів увійшли китайські Pico, DPVR і тайванська компанія HTC.