У I кварталі 2020 року на європейському ринку пристроїв для розумного будинку (Smart Home Devices, SMD) збереглася позитивна динаміка, однак колишніх двозначних темпів зростання вже не спостерігається, повідомляють аналітики IDC.
У січні-березні 2020 року до Європи надійшло трохи більше 22 млн домашніх смарт-пристроїв, серед яких розумні колонки, смарт-телевізори, інтелектуальні системи освітлення, відеоспостереження та розумні термостати. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року відвантаження збільшилися на 3,8%.
За словами аналітиків, динаміка зростання європейського ринку пристроїв для розумного будинку в різних сегментах була неоднорідною. Зокрема, в першому кварталі відчутно збільшилися поставки розумних колонок: до Європи надійшло 3,9 млн смарт-динаміків, що на 17,4% більше показників річної давності. Особливо вражаючою надбавка була в категорії смарт-дисплеїв - зростання тут вимірювалося тризначними показниками.
У той же час поставки пристроїв для відеорозваг, включаючи розумні телевізори і медіаприставки, скоротилися на 2,5% у річному численні й були в межах 12,4 млн штук. Хоча попит на ТВ-приставки продовжував зростати на тлі вимушеної ізоляції людей через спалах коронавіруса, цього не вистачило, щоб компенсувати зниження по смарт-телевізорах. Відвантаження Smart TV в Європу просіли на тлі перебоїв у ланцюжку поставок і браку дисплеїв, які спостерігалися на початку року.
Крім того, в січні-березні до Європи надійшло понад 4,8 млн систем розумного освітлення, домашнього відеоспостереження і термостатів, що на 9% більше, ніж роком раніше.
Найбільшим постачальником SMD-систем в Європу був Google, який відвантажив 3,7 млн пристроїв для розумного будинку або 16,8% від сумарного числа. На другому місці за цим показником Amazon із результатом 3,48 млн пристроїв або 15,8%. До п'ятірки лідерів також увійшли Samsung, LG Electronics і Sony, внесок яких склав 10,9%, 9% і 4,7% відповідно.
Очікується, що в 2020 році поставки пристроїв для розумного будинку в Європу перевищать 110 млн штук.